Zwroty i reklamacje

Podstawowe informacje dotyczące zwrotów, reklamacji oraz gwarancji.

 

REKLAMACJA

Jeżeli zakupiony mebel ma wadę, masz prawo złożyć REKLAMACJĘ, w której określisz swoje wymagania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu opisanego na karcie produktu (tj. do stanu zgodności z umową).

  •          Do rozpatrzenia reklamacji należy przesłać zgłoszenie na adres e-mail: info@malii.pl .
  •          W celu ułatwienia procesu reklamacji prosimy podać następujące informacje:
  •          Do zgłoszonej reklamacji ustosunkujemy się w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia.
  •          W przypadku uznania reklamacji produkt zostanie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe – zwrócimy pieniądze.
  •          Przypominamy, że nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.
  •          W przypadku uznania reklamacji równowartość opłaty kurierskiej poniesionej przy odesłaniu do nas wadliwego towaru zwrócimy natychmiast po otrzymaniu przesyłki i uznaniu reklamacji.
    • numer zamówienia lub skan dowodu zakupu;
    • opis wady;
    • zdjęcia wad towaru, całości przedmiotu, a także opakowania w którym zamówienie zostało dostarczone;
    • w przypadku otrzymania uszkodzonej przesyłki – skan protokołu szkody, który został spisany w obecności kuriera (powinna być w nim zaznaczona informacja o uszkodzonym opakowaniu).

I

GWARANCJA

Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem gwaranta i to on ustala jej treść. To gwarant decyduje zatem o tym, czy gwarancja zostanie udzielona oraz jakim zakresem odpowiedzialności zostaną objęte produkty.

  • Wszystkie nasze meble oferowane przez sklep malii.pl są objęte 2-letnią gwarancją producenta.
  • Do zamówionych produktów załączana jest instrukcja do samodzielnego montażu, która na końcu zawiera warunki gwarancji.
  • Należy zachować dowód zakupu (faktury lub paragonu) oraz oryginalne opakowanie do czasu wygaśnięcia gwarancji, wskazanego w karcie gwarancyjnej.
  • W przypadku wykrycia wady w produkcie kupionym w naszym sklepie i objętym gwarancją skontaktuj się z nami wysyłając zgłoszenie na adres info@malii.pl .

Aby reklamacja pod kontem gwarancji mogła zostać rozpatrzona, sprzedawca musi mieć możliwość zweryfikowania zasadności roszczeń poprzez stwierdzenie istnienia wady oraz podania przyczyn jej powstania. W związku z tym konsument ma obowiązek dostarczyć zakupiony towar do sprzedawcy. Jeżeli Twoja reklamacja zostanie uwzględniona zwrócimy Ci koszt dostarczenia rzeczy.

 

ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Jeżeli zakupiony artykuł nie spełnia Twoich oczekiwań możesz go zwrócić bez podania przyczyny. 

  • Klient (konsument) ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zakupionych w sklepie www.malii.pl produktów w ciągu 14 dni od ich otrzymania na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 nr 827).
  • Z opisanego wyżej uprawnienia nie mogą skorzystać osoby, które nabywają dany towar w związku z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą.
  • W przypadku otrzymania towaru niezgodnego z zamówieniem zastosowanie ma procedura reklamacji.
  • Konsument ponosi koszty związane z odesłaniem towaru do sprzedawcy.
  • Zgodnie z ustawą o Prawach konsumenta dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadkach w niej wskazanych (m.in. w sytuacji, gdy przedmiotem zamówienia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana na specjalne zamówienie lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb).
  • W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, malii.pl zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności.
  • Zwrotu pieniędzy dokonujemy do 14 dni od otrzymania przez nas przesyłki.

 

Jak dokonać zwrotu?

  • poinformuj nas mailowo o tym, że chcesz oddać zakupiony towar,
  • w odpowiedzi zwrotnej otrzymasz:
    • informację pod jaki adres należy odesłać towar,
    • formularz odstąpienia od umowy, który wypełniony należy odesłać na adres info@malii.pl - wzór oświadczenia odstąpienia od umowy znajduje się tu: formularz odstąpienia od umowy
  • zwracany towar należy zapakować w sposób odpowiadający właściwościom rzeczy - do momentu odbioru przesyłki przez nasz magazyn jesteś właścicielem towaru,
  • przesyłka nie może być nadana za pobraniem,
  • klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.